FANDOM

FreshPrettyCureLogo1
Fresh Precure!
Freshprecuredvd
Kanji フレッシュプリキュア!
Rōmaji Furesshu Purikyua!
Informacje
Dyrektor Atsuji Shimizu
Studio Toei Animation
Sieć TV Asahi
Rozpoczęcie 01.02.2009 - 31.01.2010
Odcinki 50 (Lista odcinków)
film Precure All Stars DX Minna Tomodachi - Kiseki no Zen'in Daishuugou!
Fresh Precure!: Omocha no Kuni wa Himitsu ga Ippai!?
Poprzedni Yes! Precure 5 GoGo!
Następny Heartcatch Precure!
Opening Let's! Fresh Precure!
Let's! Fresh Precure! ~Hybrid ver.~
Ending You make me happy!
H@ppy Together!!!
Fresh Precure! (フレッシュプリキュア! Furesshu Purikyua!?) w polskiej wersji "Świeże Precure!" jest szóstym sezonem i czwartym spin-off'em z cyklu Precure wyprodukowanego przez Toei Animation. Seria miała swoją premierę w dniu 1 lutego 2009 roku. Sezon początkowo koncentruje się na trzech Precure, Momozono Love, Aono Miki i Yamabuki Inori, które przekształcają się w Cure Peach, Cure Berry i Cure Pine odpowiednio. Ich zadaniem jest obrona tego świata i światów równoległych z Labiryntu. W połowie sezonu do zespołu dołącza czwarta wojowniczka Higashi Setsuna, która przemienia się w Cure Passion. Motywami tej seri są koniczyny.

Opis FabułyEdytuj

Gdy Love Momozono wybiera się na pokaz taneczny swojej ulubionej grupy Trinity tajemnicza Eas z Labiryntu atakuje zgromadzonych ludzi. Gdy Love ratuje liderkę grupy, Miyuki, dostrzega ją wróżka i zmienia jej telefon komórkowy w Linkrun. Dzięki temu Love przemienia się w legendarną wojowniczkę Precure, Cure Peach i pokonuje ona potwora. Wkrótce jej przyjaciółki: Miki Aono i Inori Yamabuki stają się Cure Berry i Cure Pine. Jako Precure, bohaterki muszą bronić Ziemię przed wysłannikami z Labiryntu, którzy zbierają z ludzi smutek i rozpacz. Wkrótce dołancza do bohaterek dawna Eas/Setsuna Higashi jako Cure Passion.

CharakteryEdytuj

PrecureEdytuj

  • Love Momozono (桃園ラブ Momozono Rabu?) jest 14-letnią uczennicą szkoły Public Yotsuba Junior High School. To wesoła i energiczna dziewczyna, która jest liderką grupy. Jej alter ego to Cure Peach (キュアピーチ Kyua Piichi?). Reprezentuje siłę miłości poprzez symbol kier.
  • Miki Aono (苍乃美希 Aono Miki?) to elegancka i młoda dziewczyna której marzeniem jest zostanie modelką. Bardzo utaletowana w wielu dziedzinach Miki jest przyjaciółką Love, Buki i Setsuny. Jej alter ego to Cure Berry (キュアベリー Kyua Berii?). Reprezentuje siłę nadziei poprzez symbol piku. 
  • Inori Yamabuki (山吹祈里 Yamabuki Inori?) jest nieśmiałą i spokojną dziewczyną, która kocha zwierzęta oraz naturę. W przyszłości chce zostać weterynarzem, tak jak jej rodzice. Jej alter ego to Cure Pine (キュアパイン Kyua Paiin?). Reprezentuje siłę wiary poprzez symbol karo.
  • Setsuna Higashi (東せつな Higashi Setsuna?) zwana również jako Eas (イース Iisu?) początkowo jest wysłanniczką Moebiusa i walczy bardzo długo z Pretty Cure. Setsuna w końcu dołącza do nich w odcinku 23, kiedy okazuje się być brakującą czwartą Cure, Cure Passion (キュアパッション Kyua Passhon?). Reprezentuje siłę szczęścia poprzez symbol kier lub trefl.

MaskotkiEdytuj

  • Tarte (タルト Taruto ?) jest wróżką Pretty Cure oraz księciem Królestwa Słodyczy. Łatwo się niepokoi i często narzeka. Mówi w dialekcie Kansai. Uwielbia pączki Kaoru. Opiekuje się Chiffon.
  • Chiffon (シフォン Shifon ?) jest wróżką-dzieckiem z wielką mocą z Królestwa Słodyczy. Chiffon lubi robić kawały za pomocą swojej magii. Na jej czole znajduje się znak, który świeci, gdy Chiffon używa swoich mocy. Jest bardzo potężna, umożliwia chociażby Pretty Cure ulepszenie swoich mocy poprzez zdobycie Cure Stick.

ZłoczyńcyEdytuj

  • Eas (イース Iisu?) dziewczyna z Labiryntu, pojawia się jako pierwsza z wysłanników Labiryntu. Zrobi wszystko by przysłużyć się swojemu panu, nawet za cenę własnego zdrowia i życia. W ziemskiej postaci przybiera imię Higashi Setsuna.
  • Westar (ウェスター Uesutaa ?) najbardziej niezdarny członek Labiryntu, który jest bardziej komiczny niż niebezpieczny. W ludzkiej poctaci nazywa się Nishi Hayato.
  • Soular (サウラー Sauraa?) cichszy członek grupy, który woli zaplanować swoje działania. Jest zimny i nieczuły. W ludziej formie przybiera imię Minami Shun. 
  • Northa (ノーザ Nooza?)  czwarta członkini i najniebezpieczniejsza. Pojawia się w późniejszej części serii, choć jej sylwetkę można dostrzec nieco wcześniej. Elitarna mieszkanka Labiryntu, w walce, zamiast Nakewameke, używa Sorewatase. Manipuluje roślinami. Jej ludzka postać to Kita Nayuta.
  • Klein (クライン Kurain?) elitarny członek Labiryntu, prawa ręka Moebiusa. Jednym z jego zadań jest wysyłanie wiadomości do niższych rangą członków.
  • Moebius (メビウス Mebiusu?) lider Labiryntu, który chce rządzić wszystkimi światami. Jego poddani są dla niego nic nie znaczącymi pionkami potrzebnymi do osiągnięcia celu.
  • Nakewameke (ナケワメーケ Nakewameeke?) potwór używany przez Labirynt do walki z Precure.
  • Nakisakebe (ナキサケーベ Nakisakeebe?) drugi rodzaj potwora, używany tylko przez Eas.
  • Sorewatase (ソレワターセ Sorewataase?) trzeci potwór wykorzystywany przez złoczyńców. Zostaje przywoływany poprzez duże nasienie chodowane przez Northę.

Królestwo SłodyczyEdytuj

  • Starszy Tiramisu (長老ティラミス Chourou Tiramisu?) starszy wróżek z Królestwa Słodyczy. Wypuszcza Pickruny, aby odszukały wojowniczki Precure.
  • Waffle (ワッフル Wafuru?) jest ojcem Tarte i królem Królestwa Słodyczy. 
  • Azukina (アズキーナ Azukiina?) księżniczka sąsiedniego królestwa i narzeczona Tarte, która bardzo go kocha i zawsze go wspiera.

PrzedmiotyEdytuj

  • Linkruny  - urządzenie do przetwarzania, które umożliwiają dziewczynom transformacji. W Pickruns (z każdego odpowiedniego Cure) weszła na telefon dziewczyny i stał Linkrun, które wykorzystują do przekształcenia.
  • Cure Stick - Peach, Berry, i Pine Sprzedaję ataku. Każdy posiada własną nazwę ataku i inny hełm dla różdżki (tj.: Peach ma serce).
  • Passion Harp - Magiczny Harp który umożliwia Cure Passion do ataku na nieprzyjaciela ona jest jedyną która ma w tym sezonie, inną broń.
  • Clover Box - Pudełko pozywywka które Cure urzywają do ataku Lucky Clover Grand Finale.

CiekawostkiEdytuj

​TowarEdytuj

Proszę odnieść się do strony głównej: Fresh Precure! Towar

GaleriaEdytuj

Officialny Art/Profil

Preview

Officialna Tapeta Na Pulpit

WideoEdytuj

Fresh Precure! 1st Opening Non-telop Movie01:26

Fresh Precure! 1st Opening Non-telop Movie

Fresh Precure! 2nd Opening Non-telop Movie01:26

Fresh Precure! 2nd Opening Non-telop Movie

Fresh Precure! 1st Ending Non-telop Movie01:31

Fresh Precure! 1st Ending Non-telop Movie

Fresh Precure! 2nd Ending Non-telop Movie01:31

Fresh Precure! 2nd Ending Non-telop Movie