FANDOM

SmilePrettyCureLogo1
Smile Precure!
619StkBrGRL
Kanji スマイルプリキュア!
Rōmaji Sumairu PuriKyua!
Informacje
Dyrektor Takashi Otsuka
Studio Toei Animation
Sieć Takashi Otsuka
TV Asahi
Rozpoczęcie 05.02.2012 - 27.01.2013
Odcinki 48 (Lista odcinków)
film Precure All Stars New Stage: Przyszli Przyjaciele
Smile Precure!: Ehon no Naka wa Minna Chiguhagu!
Poprzedni Suite Precure♪
Następny Doki Doki! Precure
Opening Let's go! Smile Precure!
Ending Yay! Yay! Yay!
Mankai*Smile!
Smile Precure! (スマイルプリキュア! Sumairu PuriKyua!?) w polskiej wersji "Uśmiechnięte Precure!" jest to japońskie anime i dziewiąta seria z cyklu Precure stworzonego przez Izumi Todo. Seria została wyprodukowana przez Toei Animation i miała swoją premierę w TV Asahi w dniu 05 lutego 2012 do 27 stycznia 2013 roku. Seria także powstała z polskim dubbingiem pod nazwą Glitter Force. Tematem serii są baśnie.

Opis FabułyEdytuj

Smile Precure!Edytuj

Kraina baśni Märchenland zostaje zaatakowana przez złego imperatora Pierrota. Wróżka Candy zostaje wysłana na Ziemię w poszukiwaniu legendarnych Precure. Nowo przebudzone wojowniczki stają przed zadaniem zebrania skradzionych Decorów i pokonania Królestwa Bad End, którego wysłannicy pragną doprowadzić świat do jak najgorszego zakończenia.

CharakteryEdytuj

PrecureEdytuj

  • Miyuki Hoshizora (星空 みゆき Hoshizora Miyuki?) / Cure Happy (キュアハッピー Kyua Happī?) - 14-letnia dziewczyna interesująca się książkami i bajkami, która przeniosła się do Średniej Szkoły Nanairogaoka. Jak wcześniejsze liderki, Miyuki jest miła i optymistyczna, ale czasami bywa niezdarna. Jej hasłem jest "Ultra Happy!". Po transformacji staje się Cure Happy i używa mocy światła. W Glitter Force nazywa się Emily (Glitter Lucky) / w języku polskim (Gwiezdne Szczęście).
  • Akane Hino (日野 あかね Hino Akane?) / Cure Sunny (キュアサニー Kyua Sani?) Akane pochodzi z Osaki, należy do szkolnego klubu siatkówki. Jej rodzice prowadzą sklep z okonomiyaki. Akane wydaje się być bardzo żartobliwa, ale potrafi być bardzo zawzięta i uparcie dąrzyć do celu. Po transformacji staje się Cure Sunny i używa mocy ognia. W Glitter Force nazywa się Kelsey (Glitter Sunny) / w języku polskim (Gwiezdny Ogień).
  • Yayoi Kise (黄瀬 やよい Kise Yayoi?) / Cure Peace (キュアピース Kyua Pisu?) Yayoi jest bardzo nieśmiała. Jest utalentowana rysowniczo a jej marzeniem jest zostać sławną mangaką. Na ogół Kise jest płaczliwa i słaba, jednak jest lojalna swym przyjaciołom aż do końca. Po transformacji staje się Cure Peace i używa mocy pioruna/błyskawic. W Glitter Force nazywa się Lily (Glitter Peace) / w języku polskim (Gwiezdny Pokój).
  • Nao Midorikawa (緑川なお Midorikawa Nao?) / Cure March (キュアマーチ Kyua Machi?) Dziewczyna-chłopczyca, posiada dużą rodzinę, jest członkinią szkolnego klubu piłki nożnej. Nao jest bardzo odpowiedzialna, jeśli chodzi o opiekę nad swoim licznym rodzeństwem, jest bardzo opiekuńcza. Po transformacji staje się Cure March i używa mocy wiatru. W Glitter Force nazywa się April (Glitter Spring)/ w języku polskim (Gwiezdna Wiosna).
  • Reika Aoki (青木 れいか Aoki Reika?) / Cure Beauty (キュアビューティ Kyua Byuti?) Jest wice-przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego, oraz członkinią klubu artystycznego, gdzie pisze poezje. Reika jest elegancką, miłą i mądrą dziewczyną, jednak kiedy walczy, potrafi uparcie dążyć do zwycięstwa. Po transformacji staje się Cure Beauty i używa mocy wody i lodu. W Glitter Force nazywa się Chloe (Glitter Breeze) / w języku polskim (Gwiezdna Bryza).

Kraina CzarówEdytuj

  • Candy (キャンディ Kyandi?) Candy jest wróżką zespołu. Została zesłana na ziemię, aby odnaleźć Cure Decor, które mają ocalić krainę Märchenland.
  • Pop (ポップ Poppu?) Wyglądem przypomina lwa, jest drugą wróżką zespołu, jest także starszym bratem Candy. Przybył na ziemię w tym samym celu, co ona.
  • Royale Queen (ロイヤルクイーン Roiyaru Kuīn?) królowa Märchenland oraz matka Candy. W Glitter Force nazywa się (Królowa Euphoria)

Królestwo Złego ZakończeniaEdytuj

  • Pierrot (ピエーロ Piēro?) Jest władcą Królestwa Bad End, wysłał swoich pomocników na Ziemię, aby przeszkodzili Pretty Cure w zbieraniu Cure Decor. W Glitter Force nazywa się (Nogo).
  • Wolfrun (ウルフルン Urufurun?)  jest wysłannikiem Pierrota, którego zadaniem jest ścigać Candy zanim znajdzie Pretty Cure. Jest opierty na złym wilku z Czerwonego Kapturka i trzech małych świnek. W Glitter Force nazywa się (Ulric).
  • Akaoni (アカオーニ Akaoni?) jeden z podwładnych Pierrota, czerwony demon, przypominający "oni" z japońskich bajek, takich jak Momotaro. W Glitter Force nazywa się (Brute).
  • Majorina (マジョリーナ Majorīna?) Jedna z podwładnych Pierrota, czarownica. Często wynajduje różne gadżety mające pomóc w pokonaniu Pretty Cure. Opiera się na złej wiedźmie z "Królewny Śnieżki". Potrafi zmienić się w młodą kobietę. W Glitter Force nazywa się (Brucha).
  • Joker (ジョーカー Joka?) najlojalniejszy Pierrotowi oraz najbardziej niebezpieczny. Przewodzi pozostałą trójką. W Glitter Force nazywa się (Rascal).
  • Akambe (アカンベー Akanbē?) są potworami przywoływanymi przez złą energie ludzi. Są one tworzone przez fuzję danego obiektu z czerwonym nosem zawierającym moc Pierrota i Cure Decor. Od koloru nosa zależy siła Akanbe. W Glitter Force nazywa się (Bufon).

PrzedmiotyEdytuj

  • Smile Pact - (Gwiezdny Kompakt po polsku) przedmiot na kształt puderniczki. Służy Precure do przemiany.
  • Cure Decor - (Gwiezdny Amulet po polsku) magczne znaczki, które zostały skradzione przez Pierrota. Pretty Cure muszą je odzyskać.
  • Decor Décor - (Szkatuła po polsku) pudeło na przechowywanie Cure Decor i komunikat z Pop
  • Princess Candle - (Gwiezdna Różdżka) różczki, w które zmieniają się Smile Pact. Służą do wykonywania ataku Rainbow Burst i jego ulepszeń.
  • Royal Clock - (Królewski Zegar po polsku) pojawił się po skolekcjonowaniu drugiego zestawu Cure Decor. Dzięki niemu Pretty Cure mogą wykonać atak Royal Rainbow Burst oraz Ultra Rainbow Burst.

LokalizacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W Glitter Force przedstawiają się inaczej "Wytyczamy droge do szczęśliwego zakończenia bije blask! Nadchodzi Gwiezdna Formacja!"

TowarEdytuj

Prosze odnieść sie do strony: Smile Precure! Towar

GaleriaEdytuj

Officialny Art/Profil

Prewiev

Officialna Tapeta Na Pulpit

Linki Do StronyEdytuj

WideoEdytuj

Smile Precure - Opening - Let's go! Smile Pretty Cure! HD 1080p Sub Ita01:28

Smile Precure - Opening - Let's go! Smile Pretty Cure! HD 1080p Sub Ita

Smile Precure Opening 201:26

Smile Precure Opening 2

Smile Precure! Ending Happy version Non-telop Movie01:31

Smile Precure! Ending Happy version Non-telop Movie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki