FANDOM

Yes! Precure 5
Yes!.Pretty.Cure.5.full.36593
Kanji Yes!プリキュア5
Rōmaji Iesu! Purikyua Faibu
Informacje
Dyrektor Toshiaki Komura
Studio Toei Animation
Sieć Animax
TV Asahi
Asahi Broadcasting Corporation
Rozpoczęcie 04.02.2007 - 27.01.2008
Odcinki 49 (Lista odcinków)
film Yes! Precure 5: Kagami no Kuni no Miracle Daibouken!
Poprzedni Futari wa Precure Splash★Star
Następny Yes! Precure 5 GoGo!
Opening Precure 5, Smile go go!
Ending Kirakira Shichatte My True Love!
Ganbalance de Dance ~Yume Miru Kisekitachi~
Yes! Precure 5 (Yes!プリキュア5 Iesu! Purikyua Faibu?) w polskiej wersji "Tak! Precure 5" japońskie anime z gatunku mahō-shōjo,i czwarta z serii Precure której, autorem jest Izumi Todo. Seria Yes! Precure 5 emitowana była od 4 lutego 2007 do 27 stycznia 2008 roku. Bezpośrednim sequelem serii jest anime Yes! Precure 5 GoGo! (Yes! プリキュア5 GoGo! Yesu! PuriKyua Faibu GoGo!?) w polskiej wersji "Tak! Precure 5 GoGo!", która była emitowane od 03 lutego 2008 do 25 stycznia 2009 roku. Powstały także dwa filmy, których premiera odbyła się 10 listopada 2007 roku oraz 08 listopada 2008 roku.Tematem tej seri są motyle.

Opis FabułyEdytuj

Nozomi Yumehara, zwykła uczennica znajduje magiczną książkę nazwaną Dream Collet w szkolnej bibliotece i spotyka Coco, stworzenie z Królestwa Palmier. Nozomi postanawia pomóc odnowić jego świat, który został zniszczony przez organizację o nazwie Nightmare, przez dokończenie Dream Collet i znalezienie 55 Pinkies, aby każde życzenie się spełniło. Poprzez swoją decyzję o pomocy dla Coco udowadnia, że ma serce Precure, a gdy różowy motyl ląduje na jej nadgarstku zmieniając się w Pinky Catch Nozomi zyskuje możliwość transformacji w Cure Dream. Organizacja Nightmare walczy z wojowniczkami Precure, aby ukraść Dream Collet i ostatecznie je pokonać. Nozomi musi zebrać cztery inne uczennice, które są Precure, tak aby mogły chronić Dream Collet i uratować Nuts'a z jego więzienia znajdującego się wewnątrz tej książki. Wraz z Cure Rouge, Cure Lemonade, Cure Mint i Cure Aqua tworzą zespół Yes! Precure 5.

CharakteryEdytuj

PrecureEdytuj

  • Nozomi Yumehara (夢原のぞみ Yumehara Nozomi?) / Cure Dream (キュアドリーム Kyua Doriimu?) Nozomi jest liderem Pretty Cure w wyniku bycia pierwszym przekształca się i dlatego jej osobowość rodzaju i nadziei bezgranicznej. Ona jest zakochana w Coco i jest zadowolona, że pracuje z nim ponownie po ich rozdzieleniu na koniec poprzedniego sezonu. Mimo, że nie jest bardzo mądra i nieustannie popada w kłopoty z jej głupkowaty postawy, oraz jest bardzo silna.Ona ma moc jej moc serca
  • Rin Natsuki (夏木りん Natsuki Rin?) / Cure Rouge (キュアルージュト Kyua Ruuju?) Rin jest Nozomi najlepszą przyjaciółką od dzieciństwa. uwielbia sport jest odpowiedzialna jako starsza siostra jej młodszych sióstr bliźniaczek.Ona ma moc Ognia
  • Urara Kasugano (春日野うらら Kasugano Urara?) / Cure Lemonade (キュアレモネード Kyua Remoneedo?) Urara jest najmłodsza z pozostałych cure.Ona bardzo chce być aktorką jak jest ukochana mama Zanim została Pretty Cure, nie miała żadnych znajomych aż poznaje Nozomi. Ona ma moc światła. 
  • Komachi Akimoto (秋元 こまち Akimoto Komachi?) / Cure Mint (キュアミント Kyua Minto?) jest doskonałą pisarką jej marzeniem jest wydać powieść kryminalną.Ona mądra jest przyjaciółką Karen. Ona ma moc tarczy.
  • Karen Minazuki (水無月かれん Minazuki Karen?) / Cure Aqua (キュアアクア Kyua Akua?) Karen jest najstarszym członkiem zespołu i pochodzi z rodziny bardzo zamożnej. Jest przewodniczącą Rady studenckich w L'Ecole des Lumieres Cinq. Pomimo ma silną osobowość zewnątrzną, Karen jest samotna w domu, a ze względu na jej trudnej relacji z rodzicami, ma problemy właściwie pokazano jej prawdziwe uczucia. Komachi jest jej najlepszą przyjaciółką i koleżanka ze studiów członka Rady. Ona ma moc wody. 

Królestwo PalmEdytuj

  • Coco (ココ Koko?) Coco jest jednym ze stworzeń z Królestwa Palmier. Jest żółtą wiewiórką, poszukuje Dream Collet, aby móc odnowić swoje królestwo. Może także przekształcić się w człowieka, a później staje się nauczycielem w szkole Nozomi, aby nad nią czuwać. Coco ma silne uczucia względem Nozomi, ale waha się działać ze względu na świadomość, że będą musieli się rozstać tak szybko, jak jego królestwo zostanie odrestaurowane. Trafnie jego ludzkie nazwisko "Kokoda" brzmi jak sposób, w którym można by powiedzieć "jestem Coco" w języku japońskim. W połowie serii, okazuje się, że on i Nuts są faktycznie książętami z odrębnych części w Królestwie Palmier.
  • Natts (ナッツ Nattsu?) Nuts także pochodzi z Królestwa Palmier. Jest brązową wiewiórką i tak jak Coco może przekształcić się w człowieka, prowadzi sklep z biżuterią o nazwie Natts House. Na początku serii jest zamknięty w Dream Collet, ale został z niego uwolniony po tym jak wszystkie 5 Pretty Cure otrzymały swoje moce. Coco opisuje go jako dobrego przyjaciela, porównuje ich przyjaźń z przyjaźnią Nozomi i Rin. W odcinku 7 Nuts jest uwolniony z Dream Collet. Z powodu wydarzeń z jego przeszłości ma trudności w zaufaniu komukolwiek i nie ufa Coco na początku. W swojej ludzkiej postaci jest tak przystojny, że powoduje inne ładne dziewczyny się rumienią.
  • Milk (ミルク Miruku?) Po raz pierwszy pojawia się w odc. 21. Jest biało-różowym królikiem. Milk i Nozomi często kłócą się o jedzenie, zwłaszcza czekoladę. Początkowo Milk nie może przybrać ludzkiej postaci. Jednak udaje się to jej w serii GoGo!. Milk podziwia Coco i jest zazdrosna, gdy Nozomi z nim przebywa. Milk ma specjalną więź z Karen, ponieważ chce się nauczyć od niej przywództwa.

KoszmarnicyEdytuj

  • Girinma (ギリンマ Girinma?) pierwszy Nightmare pojawiać. W swej ludzkiej postaci, nosi duże okulary i melonik, i trzyma laskę. Jego oryginalna forma jest śmiertelnie modliszka z bronią, że wycinka. On bardzo boi się swoich przełożonych, i jest często zagrożona przez Bunbee.
  • Gamao (ガマオ Gamao?) sekund Nightmare pojawi się, Gamao często jest bardzo leniwy i nie chce wykonywać żadnej pracy, nawet jeśli jego przetrwanie i obowiązkiem jako Nightmare od niej zależne. On jest nizinny, a jego ludzka forma jest to, że z dużej, mężczyzna zaniedbany.
  • Arachnea (アラクネア Arakunea?) trzeci Nightmare pojawi się, Arachnea jest kobieta, która przemienia się w pająka. W swojej ludzkiej postaci, ma krótkie światło fioletowe włosy i nosi czerwony kolor sukni biurowej.
  • Bunbee (ブンビー Bunbii?) szef Girinma, Arachnea i Gamao. Jego oryginalna forma jest bee. W pierwszej części serii zdaje się prowadzić koszmary, ale to jest tylko ujawnił, że bierze zlecenia od Kawarino.
  • Handenya (ハデーニャ Hadeenya?) Jednym z czarnych charakterów występujących w drugiej części sezonu po śmierci Arachnea za. Ona może przekształcić się w kolorowy ptak-jak przypominające istoty brazylijskiego karnawału. Lubi brać to, co chce, a często siły Bunbee jej służyć w jakiś sposób. W swojej ludzkiej postaci, jest duża kobieta z krótkimi włosami fioletowy i nosi czerwoną kurtkę z niebieskie spodnie z mnóstwem dużej biżuterii.
  • Bloody (ブラッディ Buraddi?) Bloody jest ostatnim Nightmare, aby pokazać się. On może przemienić się w stwora podobnego bat Strzelcem fal dźwiękowych na swoich wrogów. On zazwyczaj próbuje wygrać przez perswazji i rozmów, tylko przy użyciu Kowaina mu pomóc, a nie robić wszystkich prac.
  • Kawarino (カワリーノ Kawariino?) sekretarz Desparaia za. On oddaje jej intencje i zlecenia do innych Nightmares i raporty z nią misji. Większość innych Nightmares się go boją. Jego imię jest grą na japońskim słowo "kawari", co oznacza "substytut".
  • Kowaina (コワイナー Kowainaa?) narzędzie z Nightmares, który jest tworzony przez umieszczenie specjalnej maski na każdego martwego przedmiotu, powodując ożywają i spowodować zniszczenia. Czarne charaktery często używają go do ataku i obrony.
  • Desperaia (デスパライア Desuparaia?) przywódca Nightmares który zamierza zyskać życie wieczne i przynieść rozpacz na świecie. Ona zamówiła dla swoich podwładnych, aby wyświetlić Marzenie Collet do tego celu. Ona ma długie brązowe włosy i nosi fioletowy strój. Na wiele z serii, jej twarz jest zasłonięta przez maskę, gdy widzimy ją.

PrzedmiotyEdytuj

  • Pinky Catch Cure Urzywają go do transformacji i łapania Pinki's.
  • Dream Collet jest to przedmio w którym przechowuje się pinki's.
  • Symphony Set nowa broń cure urzywają ją w odcinku 23.

LokalizacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

TowarEdytuj

Prosze kierować sie na strone: Yes! Precure 5 Towar

GaleriaEdytuj

Official Art/Profile

Preview

Officialna Tapeta Na Pulpit

WideoEdytuj

Yes! Precure 5 1st Opening Non-telop Movie01:26

Yes! Precure 5 1st Opening Non-telop Movie

Yes! Precure 5 2nd Opening Non-telop Movie01:26

Yes! Precure 5 2nd Opening Non-telop Movie

Yes! Precure 5 1st Ending Non-telop Movie01:31

Yes! Precure 5 1st Ending Non-telop Movie

Yes! Precure 5 2nd Ending Non-telop Movie01:31

Yes! Precure 5 2nd Ending Non-telop Movie